loading...
سان 2538 ! مرجعه تفریح و سرگرمی
محمد جواد بازدید : 196 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)




حتما تا امروز بارها شاهد پخش تبلیغ كرم‌های حلزون در شبكه‌های ماهواره‌ای و به‌تازگی صدا و سیما بوده‌اید. كرم‌هایی كه فقط با یك تماس تلفنی در منزل به شما تحویل داده می‌شود و می‌تواند زیبایی و نشاط پوست شما را در كوتاه‌ترین زمان ممكن تضمین كند. كرم‌های معجزه‌گر كه آن واحد می‌تواند انواع لك، چروك، آسیب‌های سلولی، آبرسانی و اسكارهای باقی‌مانده از سوختگی را برطرف كند و با كلاژن رسانی به سلول‌های پوستی، شما را از شر چین‌وچروك‌های مزاحم خلاص كند.

از نسخه حلزونی بقراط چه می‌دانید

400 سال قبل از میلاد، بقراط پزشك یونانی در میان نسخه‌های شفابخش خود برای درمان بیماری‌های پوستی مراجعانش مرهمی از حلزون تجویز می‌كرد كه از آن برای تسكین التهاب‌ها و درمان برخی از بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. بقراط این مرهم را از مخلوط كردن حلزون‌های قطعه‌قطعه شده در شیری ترش مزه تهیه می‌كرد و آن را روی موضع بیمار و التهاب‌های پوستی مرهم می‌كرد. از دیدگاه بقراط این مرهم از یك طرف به دلیل خواص اعجاب انگیزش و از طرفی به دلیل خاصیت مرطوب‌كنندگی قوی‌اش خیلی سریع می‌توانست مناطق ملتهب، قرمز رنگ و تحریك شده پوست را تسكین دهد. ضمن آنكه او در یادداشت‌هایش بارها به این موضوع اشاره كرده كه استفاده مستمر از این كرم به منظور درمان موجب می‌شد تا پوستی كه این مرهم روی آن گذاشته می‌شد به مرور روشن‌تر و درخشان‌تر از پوست سایر قسمت‌های بدن باشد.

ریسه‌های حلزون بر پیشخوان مغازه‌ها چه می‌كرد؟

بعد از بقراط، پزشكان و درمانگران زیادی از حلزون برای درمان برخی از ناراحتی‌های پوستی مانند كنترل آكنه، درمان التهاب‌های پوستی و حتی جوانسازی پوست استفاده می‌كردند و از خواص بی‌نظیر حلزون‌ها برای درمان بیماری‌های پوستی بهره می‌بردند. حتی در برخی از متون طبی به این نكته اشاره شده كه 150 سال پیش ریسه‌هایی از حلزون از پیشخوان فروشگاه‌های عرضه دارو‌های طبیعی و پنجره داروخانه‌ها آویزان بود و به عنوان یك داروی طبیعی به مردم عرضه می‌شد. آن روزها افراد زیادی برای جمع‌آوری حلزون به بیشه‌زارها، مزارع و باغ‌های بزرگ می‌رفتند و حلزون‌های جمع‌آوری شده خود را به قیمت خوبی به درمانگران و پزشكان می‌فروختند تا آنها با ساختن مرهم‌هایی از حلزون‌های قطعه‌قطعه شده برای درمان بیماران‌شان از آنها استفاده كنند.

كرم‌های حلزون صنعتی؛ شفابخش یا كلاهبرداری؟

امروزه لابراتوارها و كارخانه‌های سازنده كرم حلزون به جای استفاده از حلزون‌های قطعه‌قطعه شده برای تهیه دارو و كرم‌هایی كه با نام كرم یا مرهم حلزون در سراسر دنیا تبلیغ می‌شود از عصاره به‌جای‌مانده از حلزون در مسیر حركتش برای تهیه كرم‌، ژل و لوسیون حلزون استفاده می‌كنند و مدعی‌اند كه محصولات‌شان علاوه بر درمان آكنه می‌تواند به جوانسازی پوست، برطرف كردن چین و چروك، از بین بردن لك‌، برطرف كردن جای جوش، ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده پوستی و شفاف شدن پوست كمك كند. در حقیقت آنها مدعی اند كه این كرم می‌تواند جمیع مشكلات پوستی را برطرف كند. این در حالی است كه به گفته متخصصان و پزشكان پوست و مو این امكان وجود ندارد كه یك محصول بتواند به طور همزمان اثربخشی مفید بر چند اختلال یا بیماری را داشته باشد و مشخص نیست كه تولیدكنندگان این محصول با این گستردگی و وسعت چگونه می‌توانند دسترسی به تعداد بی‌شماری حلزون داشته باشند. آیا آنها حلزون پرورش می‌دهند؟

حلزون چه ویژگی‌هایی دارد؟

حلزون به‌واسطه نوع خلقتــش موجــودی آسیب‌پذیر است اما توانایی‌هایی دارد كه می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممكن آسیب‌های وارد شده به صدف و بدنش را ترمیم كند و به زندگی عادی برگردد. در حقیقت وقتی پوست یا صدف حلزون آسیب می‌بیند بدن حلزون به طور طبیعی ماده‌ای را ترشح می‌کند كه این ماده سرشار از آنتی‌اكسیدان‌های مفید، مواد ضدالتهابی، كوآنزیم‌ها و پروتئین‌هایی است كه می‌تواند در كوتاه‌ترین زمان ممكن آسیب‌دیدگی حلزون را برطرف كند. این موجود علاوه بر این، در بدن خود ماده‌ای ترشح می‌كند كه می‌تواند علاوه بر پیشگیری از بروز التهاب در بدنش از ایجاد عفونت نیز در بدنش پیشگیری كند. در حقیقت همین خاصیت حلزون است كه موجب شده تا پزشكان و درمانگران به او علاقه‌مند شوند و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از آن بهره بگیرند. ‌



كرم‌هایی كه تنها در كشورهای آسیایی مشتری دارند

به اعتراف تولیدكنندگان محصولات آرایشی و زیبایی حلزون در كره عمده محصولاتی كه تحت عنوان محصولات حلزون به مردم عرضه می‌شوند توسط لابراتوارها و كارخانه‌های كره‌ای تولید می‌شوند و این كارخانه‌ها بیش از 80 درصد مشتریان خود را در كشورهای آسیایی جست و جو می‌كنند. محصولاتی كه تولیدكنندگان آن مصرف مداوم و روزی دو‌بار –دست‌كم 2 ماه پی‌در‌پی-آن را برای اثر بخشی ضروری می‌دانند. محصولاتی كه یك قوطی كوچك 10 میلی‌لیتری آن بیش از 35 دلار عرضه می‌شود و استفاده مستمر و مداوم روزانه آن در ماه، مشتری را ملزم به تهیه 2 تا 3 بسته از این محصول می‌كند و به نظر می‌رسد این رقم، عدد بزرگی برای تهیه كرمی است كه هنوز اثربخشی آن در دوره زمانی مشخص شده توسط هیچ یك از تحقیق‌ها و مطالعات پزشكی هنوز به اثبات نرسیده و تنها دلخوشی تولیدكنندگان آن استناد به تجربیاتی است كه بقراط 400 سال پیش از میلاد مسیح درباره حلزون و كاركردهایش مطرح كرده است. ادعایی كه هنوز صحت و سقم آن مورد تایید نیست و نمی‌توان به درستی درباره آن قضاوت و داوری كرد.

كرم حلزون تقلبی؛ دعوای تولیدكنندگان خارجی

به تازگی تولیدكنندگان كره‌ای محصول زیبایی و بهداشتی كرم حلزون از تولید انبوه كرم‌های تقلبی حلزون توسط لابراتوارهای شیلی خبر می‌دهند كه میزان عصاره حلزون استفاده شده در آنها از حد اثربخشی بسیار پایین‌تراست. آنها تولیدكنندگان شیلایی را متهم به تولید انواع محصولات حلزون تقلبی می‌كنند كه با قیمت زیاد به دست مشتری می‌رسد و هیچ اثربخشی و فایده‌ای برای او ندارد. این در حالی است كه تولید‌كنندگان كرم حلزون در شیلی و برخی از كشورهای آمریكای جنوبی كه به تازگی تولید این محصول را آغاز كرده‌اند مدعی اند كه امروزه كمتر كسی است كه نداند بزرگ‌ترین مزرعه‌های پرورش حلزون در شیلی مستقر است و همین دلیل برای مردم كفایت می‌كند كه انتخاب كنند كدام یك از كارخانه‌های تولید كرم حلزون در كره یا شیلی قادرند كرم حلزون اصل را به بازار محصولات زیبایی و آرایشی عرضه كنند.

كرم حلزون معجزه نمی‌كند

دكتر علیرضا واعظ شوشتری، متخصص پوست، مو و زیبایی
یكی از مهم‌ترین نكاتی كه در تبلیغات كرم‌های حلزون دیده می‌شود طیف گسترده اثرات این كرم‌هاست. در كاتالوگ این محصولات آمده كه این كرم توانایی درمان آكنه، جوش‌های سرسیاه و زگیل را دارد و مصرف دراز مدت آن موجب تسریع درمان ضایعاتی همچون حساسیت‌های پوستی، سوختگی‌ها و آسیب‌های پوستی مثل ساییدگی‌ها در كنار محو ترك‌های بعد از زایمان، لك‌های صورت، بدن و چین و چروك می‌شود. واقعیت این است كه مكانیسم هر یك از این بیماری‌ها و اختلال‌های پوستی با یكدیگر متفاوت است. بنابراین نمی‌توان یك محصول را آماده كرد و گفت این محصول می‌تواند تمامی این اختلال‌ها را درمان كند. نكته دومی که علاقمندان به استفاده از این كرم‌ها باید در نظر داشته‌باشند گستردگی طیف سنی و جنسی آنهاست. بر اساس آنچه در تبلیغات این كرم‌ها آمده كرم حلزون برای انواع مختلف پوست و طیف سنتی گسترده از كودك تا بزرگسال قابلیت استفاده دارد در حالی كه به لحاظ علمی این امر نشدنی است و در نهایت هنوز آزمایش‌های علمی درباره اثرگذاری عصاره حلزون انجام نشده و لزوما نمی‌توان به این اكتفا كرد كه چون یك حیوان ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی برای ترمیم دارد عصاره آن هم می‌تواند همین قابلیت‌ها را داشته باشد. توصیه من به مردم این است كه همواره پیش از خرید كرم‌ها و محصولات زیبایی و درمانی با متخصص پوست مشورت كنند و از استفاده سرخود از این محصولات پرهیز كنند.

منبع : مجله زندگی ایده آل

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایا سایت مطالب خوبی دارد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 903
  • کل نظرات : 196
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 180
  • آی پی امروز : 107
  • آی پی دیروز : 123
  • بازدید امروز : 133
  • باردید دیروز : 419
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,022
  • بازدید ماه : 3,218
  • بازدید سال : 95,186
  • بازدید کلی : 922,176
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    Xبستن تبلیغ

    کد گوگل پلاس بسیار کوچک

    انجمن تخصصی برای وبمستران

    مرجع کد و آموزش برای وبمستران